luni, 3 decembrie 2012

Looking around us...



Cu gandul ramas la domeniul tehnolgic si la evolutia sa de-a lungul anilor, nu am putut sa nu ma gandesc la impactul pe care toate descoperirile omenirii le-au avut asupra mediulu inconjurator. Practic stadiul uman de dezvoltare este direct proportional cu degradarea mediului natural. Iar acest lucru trebuie inteles de orice companie, de orice producator care foloseste resursele planetei, de la oxigen la materii prime si resurse umane. 


Cum secolele trecute au marcat sacrificiul mediului inconjurator pentru bunastarea omenirii, acum este timpul ca marile companii sa-si ia revansa fata de acesta si sa raspunda la semnele prin care natura "cere" ajutor. In acest context, pot aduce in discutie notiunile de companie responsabila si de responsabilitate sociala.


Desigur, conceptele sunt discutabile si intelese diferit (fie in mod voluntar, fie involuntar) de diversele companii mondiale. Insa un exemplu in ceea ce inseamna cu adevarat responsabilitatea sociala este compania HP.

HP este printre putinele companii care au inteles ca, pentru reusita, trebuie sa se inspire din natura si sa o protejeze. In acest sens, aceasta marea familie este implicata in numeroase proiecte atat interne cat si externe care au ca scop reducerea impactului pe care compania il are asupra mediului inconjurator si ajutarea comunitatii in care aceasta isi desfasoara activitatea. Printre acestea mentionam seria de produse hardware realizate "cu gandul la natura" - o serie de produse certificate EPETA si ENERGY STAR, gama de solutii HP dedicate reducerii emisiilor de carbon sau parteneriatul SmartWay privind mijloacele de transport terestru utilizate de companie.

Si aceasta initiativa "eco-friendly" nu se opreste aici. Compania desfasoara un program de amploare privind reciclarea si reutilizarea componentelor hardware. Astfel, HP faciliteaza reciclarea imprimantelor HP InkJet si LaserJet pecum si a calculatoarelor apartinand oricarei marci sau a bateriilor reincarcabile.

Mai mult, compania stabileste anual o serie de tinte privind reducerea consmului de energie.  Implicarea companiei in aceasta cauza a fost una extraordinar de puternica, reusind in anul 2011  depasirea tintelor impuse, prin reducerea consumului de energie al produselor sale cu 10 procente mai mult decat pragul stabilit de 40%.


Pe langa toate acestea HP este o companie ce lupta intens pentru drepturile omului, sponsorizand numeroase actiuni benefice (testarea copiilor din tarile sarace pentru HIV),  iar angajatii sai din toata lumea sunt periodic implicati in campanii de voluntariat. In acest sens, HP are o vasta experienta in spate, prima sa donatie avand loc in anul 1940, cand compania a donat 5$ organizatiilor locale de caritate, iar primele tinte privind responsabilitatea sociala au fost stabilite in anul 1957.


De altfel, consider ca HP va obtine unul dintre cele mai importante premii anul viitor, cand Uniunea Europeana va premia pentru prima data excelenta in domeniul responsabilitatii sociale, excelenta atinsa cu desavarsire de cei de la HP.

So, if you want to help the world... Make it matter







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu